Albert Einstein

13 januari 2022 - Aarau, Zwitserland

Twee blogs op één dag, het moet niet gekker worden. Ik beloof het kort te houden.

Vandaag - prachtig stralende zon, strak blauwe en heldere hemel - zijn wij naar Aarau gegaan. Aarau is de stad waar Albert Einstein door zijn ouders is heengestuurd. Hij heeft daar een jaar gestudeerd (zie foto Alte Kantonschule Aarau Albert Einstein Haus) én daar zijn de eerste gedachtengangen - voorlopend op de Relativiteitstheorie - ontstaan. Daarna is hij weer vertrokken, want zoals wij weten was de genie niet zo op het naar school gaan. Desalniettemin blijft hij een genie en hoort Albert Einstein ook wel een beetje - mijns inziens - bij de algemene ontwikkeling. Aarau heeft veel verschillende, kleine en schattige straatjes met gekleurde huisjes, die mij doen denken aan Portugal of Spanje of Italië. Zie de foto’s! Oh! En ik heb de eerste (matige) bergen gezien!! Mijn inner berggeit is aangewakkerd en moet ik nu temmen tot 22 januari. 🐐 🧘🏻‍♀️

Tot slot geef ik graag een tip voor een toffe documentaire van National Geographic: “Genious - Albert Einstein”.
En hier nog een paar van mijn favoriete “quotes”:

1. “If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough.”
2. “Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving.”

3. “Look deep into nature, and then you will understand everything better.”
4. “Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.”

5. “Imagination is more important than knowlegde.”

Oke genoeg reclame voor Herr Einstein. Auf Wiedersehen!

1. Guusje Dimdiri:
    13 januari 2022
    Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. The important thing is not to stop questioning.

Dit is er ook een. I love it 😘
  2. Els:
    Jeetje.
  3. Marjan:
    13 januari 2022
    Niet alleen een groots natuurkundige, maar ook een filosoof...en vooral humanist.
    Weer een mooi verslag (en goed zo...kort gehouden!), Sofie. Ik geniet met je/jullie mee.